دوره آموزش بافت مو

  • آشنایی با بافت مو

در این بخش، هنرجویان با مفاهیم اولیه بافت مو، از جمله تاریخچه، انواع بافت مو، ابزار و لوازم مورد نیاز، و نکات ایمنی، آشنا می شوند.

  • تاریخچه بافت مو

بافت مو یکی از قدیمی ترین روش های آراستن مو است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی گردد. این هنر در فرهنگ های مختلف، از جمله مصر باستان، یونان باستان، و آفریقا، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

  • انواع بافت مو

بافت مو را می توان بر اساس عوامل مختلفی، از جمله تعداد رشته های مو، جهت بافت، و ظاهر بافت، دسته بندی کرد. برخی از انواع بافت مو عبارتند از:

بافت کف سر

روش بافت کف سر یک نوع بافت دائمی است که از ریشه مو شروع می شود و تا انتهای مو ادامه می یابد. بافت کف سر معمولاً برای ایجاد حجم و زیبایی بیشتر در موها استفاده می شود.

بافت های آفریقایی (چهل گیس)

نوع بافت های آفریقایی یک نوع بافت ریز و فشرده است که معمولاً با موهای اضافه انجام می شود. بافت های آفریقایی در فرهنگ های آفریقایی، نمادی از زیبایی و ظرافت است.

بافت های فرانسوی و هلندی

نوع بافت های فرانسوی و هلندی دو نوع بافت ساده و زیبا هستند که از زیر مو شروع می شوند. بافت فرانسوی از رو به بالا بافته می شود و بافت هلندی از رو به پایین بافته می شود.

بافت های تیغ ماهی

روش بافت های تیغ ماهی یک نوع بافت ساده و زیبا است که از دو دسته مو تشکیل می شود. بافت تیغ ماهی از رو به بالا یا رو به پایین بافته می شود.

بافت توییست

روش بافت توییست یک نوع بافت ساده و سریع است که از موهای مجعد یا فر انجام می شود. بافت توییست معمولاً برای ایجاد مدل موهای زیبا و جذاب استفاده می شود.

بافت های چهارتایی، پنج تایی و شش تایی

روش  بافت های چهارتایی، پنج تایی و شش تایی انواع بافتی هستند که از چهار، پنج یا شش دسته مو تشکیل می شوند. این بافت ها معمولاً برای ایجاد مدل موهای خاص و منحصر به فرد استفاده می شوند.

بافت حصیری

روش بافت حصیری یک نوع بافت ساده و زیبا است که از موهای صاف یا فر انجام می شود. بافت حصیری معمولاً برای ایجاد مدل موهای شیک و مدرن استفاده می شود.

بافت زیپ

نوع  بافت زیپ یک نوع بافت ساده و زیبا است که از بالا به پایین بافته می شود. بافت زیپ معمولاً برای ایجاد مدل موهای ساده و کاربردی استفاده می شود.

انواع بافت دم اسبی (گیس بافت)

روش بافت دم اسبی یک نوع بافت ساده و زیبا است که از انتهای مو شروع می شود و تا بالای سر ادامه می یابد. بافت دم اسبی معمولاً برای ایجاد مدل موهای زیبا و جذاب استفاده می شود.

بافت الماسی

نوع بافت الماسی یک نوع بافت ساده و زیبا است که از دو دسته مو تشکیل می شود. بافت الماسی معمولاً برای ایجاد مدل موهای خاص و منحصر به فرد استفاده می شود.

بافت زنجیری

در نوع بافت زنجیری یک نوع بافت ساده و زیبا است که از سه دسته مو تشکیل می شود.  بافت زنجیری معمولاً برای ایجاد مدل موهای شیک و مدرن استفاده می شود.

بافت سه بعدی

نوع بافت سه بعدی یک نوع بافت پیچیده است که از سه یا چند دسته مو تشکیل می شود. این بافت سه بعدی معمولاً برای ایجاد مدل موهای خاص و منحصر به فرد استفاده می شود.

بافت های آبشاری

این   بافت های آبشاری یک نوع بافت پیچیده است که از دو یا چند دسته مو تشکیل می شود. بافت های آبشاری معمولاً برای ایجاد مدل موهای شیک و مدرن استفاده می شوند.

بافت اینفینیتی

این بافت یک نوع بافت پیچیده است که از دو یا چند دسته مو تشکیل می شود. بافت اینفینیتی معمولاً برای ایجاد مدل موهای خاص و منحصر به فرد استفاده می شود.

ابزار و لوازم مورد نیاز بافت مو

ابزار و لوازم مورد نیاز بافت مو شامل موارد زیر است:

  • شانه و برس مخصوص
  • سنجاق سر
  • فیکساتور
  • ماکت مخصوص آموزش
  • نخ مخصوص بافت دردلاک

نحوه برگزاری دوره

دوره آموزش بافت مو در آموزشگاه آرایشگری نارتا به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می شود. نوع کلاس های خصوصی برای هنرجویانی مناسب است که می خواهند آموزش را به صورت کاملاً اختصاصی و با سرعت بیشتری دریافت کنند. در صورتی که کلاس های نیمه خصوصی برای هنرجویانی مناسب است که می خواهند در کنار سایر هنرجویان آموزش ببینند و هزینه کمتری پرداخت کنند.همین طور کلاس های گروهی برای هنرجویانی مناسب است که می خواهند آموزش را با هزینه ای بسیار کمتر دریافت کنند.

هزینه دوره

هزینه دوره آموزش بافت مو در آموزشگاه آرایشگری نارتا بر اساس نوع کلاس و تعداد هنرجویان متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق دوره، می توانید با آموزشگاه آرایشگری نارتا تماس بگیرید.

مدرک پایان دوره

در پایان دوره آموزش بافت مو، هنرجویان مدرک فنی حرفه ای بافت مو را دریافت می کنند. این مدرک معتبر بوده و برای کار در سالن های زیبایی قابل استفاده است.

شرایط تاسیس سالن

برای تاسیس سالن زیبایی، علاوه بر مدرک فنی حرفه ای، باید دوره آرایش و پیرایش را نیز گذرانده باشید. همچنین باید مجوزهای لازم از اتحادیه صنف آرایشگران را دریافت کنید.

مدت زمان دوره

دوره آموزش بافت مو در آموزشگاه آرایشگری نارتا در ۵ جلسه ۱.۵ ساعته برگزار می شود.

امکان شرکت هنرجویان غیر ساکن تهران

آموزشگاه آرایشگری نارتا برای هنرجویان غیر ساکن تهران، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساعت های عصر را فراهم کرده است. همچنین، در صورت نیاز، هنرجویان می توانند از خوابگاه آموزشگاه نیز استفاده کنند.

 

بعد از اتمام دوره شما مدرک فنی حرفه ای بافت مو را دریافت می کنید.

 

خیر، برای تاسیس سالن باید یک دوره آرایش و پیرایش را بگذرانید و یا دوره های هفت مهارت جداگانه را بگذرانید .

 
این دوره در ۵ جلسه ۱.۵ ساعته برگزار می شود.
بله. آکادمی محمدی آموزش ها رو در زمان های متفاوت و به صورت فشرده و نیمه فشرده برگزار می کند تا هنرجویان بتوانند در زمان های متفاوتی در دوره ها شرکت کنند و همچنین در صورت نیاز از خوابگاه نیز استفاده کنند.
 
خیر، در پایان کلاس ها، جلسات رفع اشکال برگزار می شود و تا ۶ ماه از پشتیبانی مربیان برخوردار خواهید بود.

نمونه کارهای آموزش بافت مو

تخفیف ویژه

آموزش هر لاین آرایشگری ۹۰۰ تومان
مدرک فنی حرفه ای
به مدت محدود