رشته‌های آرایشگری

 

"لیست

 

آرایشگری از شاخه‌های مختلفی برخوردار است، افرادی که می‌خواهند در آرایشگری به تخصص و درآمد بالایی برسند باید با گذراندن دوره‌های مختلف آموزش آرایشگری در آموزشگاه‌های مختلف همچون آموزشگاه آرایشگری نارتا بپردازند، این آموزشگاه با داشتن اساتید مجرب و مربیان حرفه‌ای انواع لاین‌های آرایشگری را به هنرجویان می‌آموزد و با معرفی هنرجویان و گرفتن آزمون آرایشگری توسط سازمان فنی و حرفه‌ای امکان گرفتن مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای  آرایشگری را برای آنها میسر می‌کند. می‌‌توان لیست رشته‌های آرایشگری ارائه شده در این آموزشگاه را این چنین معرفی کرد.

رنگ مو

خانم‌ها در گذشته‌های دور از حنا جهت رنگ کردن موهای سفید خود استفاده می‌کردند، اما امروزه بکارگیری رنگ‌ موهای جذاب و شیک بسیار متداول گردیده است. در عصر حاضر تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای همچون آمبره، هایلایت، سامبره، بالیاژ و… جهت رنگ کردن مو به کار گرفته می‌شود. البته انجام رنگ و مش و تکنیک‌های رنگ مو نیاز به تخصص بالایی دارند و بسیار درآمدزا هستند. بنابراین گذراندن دوره‌های تخصصی رنگ مو و دکلره در آموزشگاه نارتا باعث می‌شود تا هنرجویان مهارت لازم جهت انجام کارهای رنگ مو را برای مشتری خود انجام دهند. هر چه میزان تخصص هنرجو در این زمینه بالاتر برود، انتظار بدست آوردن درآمد بیشتر نیز می‌رود.

گریم و میکاپ

گریم و میکاپ از شاخه‌های اصلی رشته‌های آرایشگری می‌باشد که هنرجویان با شرکت در دوره‌های آموزشی نارتا به کسب مهارت‌های مختلفی در این رشته همچون گریم اعضای گوناگون چهره، آرایش چشم با سایه‌های مختلف، آرایش پوست خشک و چرب، متعادل نمودن چهره، آرایش شب و روز، آرایش صورت، آرایش لب، آرایش ابرو و… آشنا می‌سوند. هنرجویان با گذراندن این دوره در آموزشگاه نارتا بیوتی به راحتی به بازار کار ورود می‌کنند و می‌توانند مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای خود را نیز بگیرند. با استفاده از گریم صورت امکان پوشاندن برجستگی‌ها، فرورفتگی‌ها و صاف نمودن صورت وجود دارد و  چهره‌ای جذاب، بی‌نقص و طبیعی حاصل می‌گردد، بدون آن که نیاز به آرایش غلیظی باشد.

بافت مو

بافت مو یکی از روش‌های پرطرفدار جهت آراستن موها می‌باشد، معمولا خانم‌ها در مهمانی‌ها و مراسمات خاص موهای خود را به صورت بسیار شکیل و حرفه‌ای می‌بافند و در خانه و به طور روزانه از بافت‌های ساده مو استفاده می‌کنند. همچنین در برخی از مواقع بافت مو را با انواع شنیون‌های جذاب ترکیب می‌نمایند و مدل موی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. از این رو در آموزشگاه آرایشگری نارتا بیوتی دوره آموزش بافت مو به گونه‌ای حرفه‌ای برگزار می‌شود تا هنرجویان بتوانند با گذراندن این شاخه از صنعت آرایشگری مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای را کسب کنند و به بازار کار وارد شوند. برخی از سرفصل‌های این دوره شامل بافت کفی سر، بافت فرانسوی، بافت تیغ ماهی، بافت چهار تایی، پنج‌تایی و شش‌تایی، بافت حصیری، بافت زیپ، بافت زنجیری، بافت آبشاری و… می‌باشد.

پاکسازی پوست صورت

یکی از لاین‌های آرایشگری که در زیبایی پوست تاثیر فراوانی دارد، پاکسازی پوست است، آموزشگاه آرایشگری نارتا به آموزش پاکسازی صورت به طور حرفه‌ای و مبتدی به هنرجویان می‌پردازد. برخی از زیر فصل‌های این دوره شامل شناخت انواع پوست‌ها، آموزش ژل کربوکسی،  ویتامینه کردن پوست با دستگاه خاص، مزونیدلینگ،  نخوه مراقبت از پوست، چگونگی استفاده از اسکراب‌ها و ماسک‌ها، لایه برداری، فیشیال و… می‌باشد، همچنین هنرجویان نحوه کار با دستگاه‌های میکرودرم، مینی هایفو، ابریژن و… را نیز فرا می‌گیرند.

شینیون مو

شینیون مو یکی از پرطرفدارترین لاین‌های آرایشگری می‌باشد که جهت دادن فرم و حالت به موها به کار می‌رود. از این رو بسیاری از خانم‌ها علاقه زیادی به شینیون موهای خود و اطرافیانشان دارند، از آنجایی که شینیون مو باعث جذاب‌تر شدن استایل آنها می‌شود، بنابراین آنها در مجالس و مهمانی‌ها با اعتماد به نفس بالاتری ظاهر می‌شوند. بنابراین آمزشگاه آرایشگری نارتا بیوتی به هنرجویان انواع مدل شینیون مو همچون شینیون مو ساده، شینیون مو باز، شینیون مو کوتاه، شینیون موی بلند، شینیون مو مدل اروپایی، مدل هندی، مدل عربی و… را آموزش می‌دهد، همچنین هنرجویان مبتدی و حرفه‌ای را با ابزارآلات مخصوص کار شینیون مو همانند تل مو، کلیپس مو، کش مو، تور مو، تور نامرئی، اتوی مو، سشوار، انواع شانه‌های پوش دهنده، بابلیس، پروتزهای اسفنجی و… آشنا می‌کند.

لمینت و لیفت مژه و ابرو

یکی دیگر از رشته‌های آرایشگری نوظهور لمینت و لیفت ابرو می‌باشد، در این شاخه از صنعت آرایشگری خانم‌های که مژه‌ها و ابروهای افتاده و بی‌حالتی دارند، با کمک لیفت دادن حالت و فرم جذابی به مژه‌ها و ابروهای خود می‌بخشند، همچنین با کمک تکنیک لمینت می‌توانند مژه‌های خود را حجیم کنند و ابروهایشان را ضخیم و خوش حالت نمایند به طوری که فرم نچرال و طبیعی‌شان حفظ گردد. به همین دلیل هنرجویان در آموزشگاه نارتا بیوتی زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه، شیوه صحیح به کارگیری تکنیک لیفت و لمینت مژه‌ و ابروها را آموزش می‌بینند و با ابزار کار این تکنیک‌ها نظیر پنس‌های مختلف، مواد مصرفی مختص کراتینه، بوتاکس، محلول ویژه شستشوی مژه، رنگ‌های مژه متنوع، ریمموور و… آشنا می‌شوند.

کوتاهی مو

در لیست رشته‌های آرایشگری، کوتاهی مو نیز لاین ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. معمولا مدل کوتاهی مو باید براساس جنس مو و فرم صورت افراد انتخاب گردد تا کوتاه کردن مو باعث جذابیت ظاهر افراد شود و موهای آنها را از خطر موخوره نیز حفظ کند. از این رو آموزشگاه آرایشگری نارتا سرفصل‌های مهم کوتاهی مو را با کمک اساتید با تجربه به هنرجویان آموزش می‌دهد، برخی از این سرفصل‌ها شامل آموزش تکنیک کوتاهی موی خطی، آموزش تکنیک‌های شانه قیچی، ارائه آموزش‌های مرتبط با کوتاهی موهای بلند مانند فارا، فکس، ننا،ویولت، نحوه کوتاه کردن موها به صورت کوپ کرنلی، قارچی، تخم مرغی و… هستند.

کاشت ناخن

کاشت ناخن نیز جزء لیست رشته‌های آرایشگری می‌باشد که همواره مشتریان زیادی دارد، به همین دلیل هنرجویان زیادی علاقمند به یادگیری این رشته آرایشگری دارند چرا که می‌دانند مشتریان ناخن بعد از سه هفته یا ماهانه جهت ترمیم ناخن‌های خود مراجعه می‌کنند و جزء پردرآمدترین رشته‌های آرایشگری محسوب می‌شود. به همین دلیل هنرجویان به دنبال آموزشگاه مناسبی هستند که به طور کاملا صحیح، اصول کاشت ناخن را به آنها آموزش دهد.‌ آموزشگاه نارتا بیوتی سرفصل‌های مختلفی از رشته کاشتن ناخن همانند کاشت ناخن با ژل، کاشت ناخن با پودر، کاشت ناخن هلویی، کاشت ناخن با قالب، هواگیری کاشت ناخن، ریمو کردن کاشت ناخن، کاور ناخن، کاشت بیبی بومر و… را با کمک مربیان مجرب آموزش می‌دهد. برخی از ابزارهای لازم جهت کاشت ناخن شامل سوهان برقی، عقب زن، سوهان دستی، قلم کار با ژل، قلم تخت، قلم وان بام، فرمر، کاتر تیپ، قالب کاشت، ست سر سوهان مانیکور و… می‌باشد، بنابراین هنرجویان نارتا با آشنایی با این ابزار و فراگیری آموزش‌های کاشت ناخن جهت ورود به بازار کار آمادگی لازم را بدست می‌آورند.

جمع بندی

ما در این مقاله بررسی کامل لیست رشته‌های آرایشگری را داشتیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید