سن مناسب برای شروع آرایشگری

 

 

بهترین سن برای شروع آرایشگری

 

بسیاری از افراد که قصد دارند دوره‌های آرایشگری را شروع کنند و در این حرفه فعالیت نمایند و به درآمد برسند، از خود سوال می‌کنند که سن مناسب برای شروع آرایشگری چه زمانی است!؟ از آنجایی که برخی از افراد معتقدند برای یادگیری بهتر و بازدهی مناسب‌تر در آرایشگری بهتر است از سن خاصی شروع به آموزش این حرفه نمود تا خیلی زود به موفقیت رسید. به همین دلیل در این مقاله از آموزشگاه آرایشگری نارتا به طور دقیق بررسی می‌کنیم بهترین سن برای شروع آرایشگری چه سنی می‌باشد. پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

بهترین سن برای شروع آرایشگری

برای شروع آرایشگری محدودیت سنی خاصی وجود ندارد، آنچه که یک آرایشگر را موفق و حرفه‌ای می‌نماید، استعداد، پشتکار و علاقه درونی او می‌باشد. بنابراین افرادی که حتی از سنین کم ۱۵ تا ۱۸ سالگی خواهان شروع دوره‌های آرایشگری هستند یا افرادی که 30 سال ، 40 سال یا حتی بیشتر سن دارند هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد .

همچنین بخوانید : برای شغل آرایشگری از کجا باید شروع کنم ؟

سن آرایشگری مهم تر است یا علاقه ؟

آرایشگری حرفه ای است که با 2 تا 3 سال فعالیت در این حوزه می توان شما را به تسلط و درآمد بالایی رساند . پس در جواب سوال سن مناسب برای شروع آرایشگری می توان گفت که شما دقیقاً در بهترین سن یادگیری قرار دارید، اگر علاقه داشته باشید و پشتکار ، ذهنتنان به سرعت این حرفه شیرین را یاد می گیرد . هر چند خانم‌ها در سنین بالاتر نیز می‌توانند مهارت آرایشگری را به خوبی یاد بگیرند، بنابراین می‌توان گفت سن در واقع تنها یک عدد است و هیچ‌گاه برای یادگیری دیر نیست. درست است که در سنین کمتر به دلیل آمادگی بهتر ذهن، قوه یادگیری افراد فعال‌تر است، اما در سنین بالا نیز می‌توان با تمرین و ممارست مهارت لازم را در حرفه آرایشگری بدست آورد. همه چیز به علاقه شما بستگی دارد کافیست به یک آموزشگاه آرایشگری حرفه‌ای مراجعه کنید و زیر نظر مربیان و آرایشگران با تجربه و ماهر شروع به کسب مهارت‌های لازم در این زمینه بپردازید.

رشته‌های اصلی آرایشگری کدامند؟

معمولا جهت گرفتن مدرک معتبر یا همان دیپلم آرایشگری باید چندین دوره را پشت سر گذاشت که این دوره‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. آموزش رنگ مو
  2. آموزش کوتاهی مو
  3. آموزش اصلاح صورت و ابرو
  4. آموزش آرایشگری ناخن و مانیکور
  5. آموزش پایه انواع بافت مو
  6. آموزش پایه انواع شینیون مو
  7. آموزش آرایش صورت به صورت گریم و میکاپ

تمامی این آموزش‌ها به صورت مبتدی جهت گرفتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری انجام می‌شوند، فردی که بخواهد در هر کدام از این رشته‌ها حرفه‌ای گردد با مشورت کردن با مربیان آموزشگاه آرایشگری نارتا و گذراندن دوره‌های تخصصی‌تر به مهارت فوق حرفه‌ای دست می‌یابد. علاوه بر آن رشته‌های که جهت گرفتن مدرک فنی حرفه ای آرایشگری وجود ندارند همانند کاشت ناخن، پاک سازی صورت و… هم به طور تخصصی در این آموزشگاه ارائه می‌شود و با گذراندن دوره مورد نظر و کسب موفقیت در امتحان ارزیابی، مدرک فنی و حرفه‌ای در این زمینه به هنرجو ارائه می‌شود.

آموزش آرایشگری چه مدت به طول می‌انجامد؟

برای آن که بتوان پاسخ درستی به این سوال داد، باید دانست هدف افراد از ورود به کسب و کار آرایشگری چیست؟ آیا فرد، آرایشگری را به عنوان شغل اصلی خود می‌داند یا می‌خواهد به طور تفریحی و در کنار شغل اصلیش به دنبال کردن این شغل بپردازد. خانم‌های که آرایشگری را به عنوان شغل اصلی خود دنبال می‌کنند، در طی گذراندن دیپلم آرایشگری کم کم می‌فهمند که کدام لاین آرایشگری بیشتر متناسب با روحیات آنها است، دوره دیپلم آرایشگری به طور معمول سه ماه به طول می‌انجامد‌. سپس این افراد به انتخاب رشته تخصصی خود می‌پردازند، رشته‌های همانند تاتو، اکستنشن مژه، لیفت، لیمنت و… در دوره‌های آرایش و پیرایش ارائه نمی‌شوند، اما متقاضیان می‌توانند زیر نظر مربیان با تجربه آموزشگاه نارتا این دوره‌ها را هم بگذراند، معمولا طول این دوره‌ها نسبت به سایر رشته‌ها متفاوت است.

بازار کار آرایشگری به چه صورت است؟

رشته آرایشگری یکی از پردرآمدترین رشته‌های دنیا محسوب می‌شود چرا که در دنیای امروزی بسیاری از افراد به زیبایی و  آرایش شخصی خود توجه بی‌شماری می‌نمایند. بنابراین می‌توان آرایشگری را به عنوان یک حرفه شغلی کارآمد با بازدهی فوق‌العاده دانست، یعنی افراد به محض فراگیری این رشته خیلی زود به درآمد می‌رسند. میزان درآمد افراد در این رشته متغیر است و به عوامل مختلفی نظیر به روز بودن، توانایی، مهارت، استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها و متدهای روز دنیا، تجربه آرایشگر و… وابسته است. همچنین هر چقدر مشتریان یک آرایشگاه رضایت بیشتری داشته باشند، درآمد آرایشگاه نیز بالاتر می‌رود. ارایشگرانی که به طور مستقل عمل می‌کنند و سالن زیبایی و اموزشگاهی مخصوص خود را دارند، نسبت به سایر همکارانشان درآمد بالاتری دارند. البته مشتریان از این آرایشگران انتظار دارند که همیشه بهترین خدمات را به آنها ارائه دهند. علاوه بر این آرایشگری تنها محدود به کوتاهی مو و پیرایش نیست، بلکه مهارت‌های گسترده‌ای را شامل می‌شود که با گذراندن این دوره‌ها و کسب مهارت لازم، می‌توان خدمات متنوع‌تری به مشتریان ارائه داد همانند طراحی چهره، مدلسازی چهره، پوست‌شناسی و… بنابراین با افزایش دامنه مشتریان می‌توان انتظار درآمد بالاتری نیز داشت.

نتیجه گیری

می‌توان گفت سن شروع آرایشگری براساس انتخاب و ذوق هنری خانم‌ها مشخص می‌گردد، بنابراین بانوان با هر سنی که هستند در صورت علاقه به صنعت آرایشگری  می‌توانند برای شروع این حرفه اقدام کنند.آموزشگاه آرایشگری نارتا با آموزش دوره‌های متنوع آرایشگری توسط مربیان مجرب و ماهر موجب شده تا شروع آرایشگری از هر سنی در این آموزشگاه به راحتی صورت گیرد.

همچنین بخوانید : چقدر طول میکشه آرایشگری یاد بگیرم ؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید