سخت ترین رشته آرایشگری

سخت ترین رشته آرایشگری زنانه

کارآموزان و آرایشگران جهت انجام هر کدام از تکنیک‌های آرایشگری باید تخصص و مهارت لازم را داشته باشند تا علاوه بر رضایت مشتری سلامت او را نیز تضمین کنند. بنابراین در این مقاله به بررسی سخت‌ ترین رشته‌ آرایشگری از لحاظ میزان خطر و ریسکشان از بین لیست رشته های آرایشگری زنانه می‌پردازیم، رشته‌های که تاثیر مستقیمی بر سلامت مشتریانشان دارند و از سایر رشته ها اصطلاحا حساس تر هستند.

سخت ترین رشته های آرایشگری

سخت ترین رشته‌های آرایشگری شامل موارد متعددی هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت زیر ذکر کرد:

آرایش دائم ، سخت ترین رشته آرایشگری

رشته‌های که مربوط به آرایش دائم مشتری هستند، جزء سخت ترین رشته‌های آرایشگری محسوب می‌شوند، چرا که به هنگام انجام چنین تکنیک‌های دائم آرایشگری ممکن است سلامت مشتریان به خطر بیفتد که در صورت شکایت مشتری، آرایشگر ملزم به پرداخت دیه‌های سنگین می‌گردد.  آرایشگر در این شاخه بر روی نقاط حیاتی و ظریف بدن مشتری همانند ابرو، پلک و… کار انجام می‌دهد و کوچک‌ترین بی‌دقتی مشکلات فراوانی برای او ایجاد می‌کند. اگر فرم ابرو تتو مشتری قرینه نگردد، یا به هنگام تتو خط چشم با لرزیدن دست، رنگ پخش گردد، مشتری می‌تواند طلب خسارت کند.

 

هم چنین بخوانید : پردرآمدترین رشته آرایشگری

رنگ مو ، سخت ترین رشته آرایشگری زنانه

در ادامه مقاله سخت ترین رشته آرایشگری به بررسی لاین رنگ مو می پردازیم. در صورتی که آرایشگر تخصص لازم جهت کار با مواد شیمیایی نظیر دکلره نداشته باشد، موجب سوختگی موهای مشتری می‌گردد که خسارت جبران‌ناپذیری به او وارد می‌کند و به راحتی این موضوع قابل اصلاح نیست.

احیای مو

آرایشگران باید دوره‌های مربوط به مو را بگذارنند، در صورتی که در حین انجام تکنیک احیای موی مشتری همچون کراتین کردن مو آسیبی به موی مشتری وارد کنند، باید به جبران اشتباه خود بپردازند.

فر و صاف کردن مو

مربیان باید تخصص لازم جهت کار با دستگاه‌های مختلف نظیر فر و مواد صاف کننده داشته باشند، در غیر این صورت آسیب جدی به موهای مشتری وارد می‌کنند.

رشته‌های آرایشگری با خطر متوسط

برخی از رشته‌های آرایشگری خطر کمتری دارند که به قرار زیر هستند:

همچنین بخوانید : آسان‌ترین رشته آرایشگری

کوتاهی مو

ممکن است به هنگام کوتاه کردن موی مشتری، کوتاهی بیش از حد صورت گیرد یا مدل مورد نظر ایجاد نشود، در این صورت آرایشگر باید جواب قانع‌کننده‌ای داشته باشد!

اصلاح، ابرو و وکس صورت

مثلا اگر با سهل انگاری آرایشگر دستگاه وکس بیش از اندازه داغ شود، پوست مشتری می‌سوزد، همچنین در صورت عدم دقت ممکن است ابروی مشتری دچار فرم مناسب و دلخواه مشتری نگردد. در صورت تازه کار بودن آرایشگر هم بسیار پیش آمده به هنگام اصلاح، صورت مشتری زخم گردد.

پاکسازی پوست

عدم مهارت آرایشگر و استفاده از مواد نامرغوب به هنگام پاکسازی پوست، امکان ایجاد حساسیت‌های پوستی برای مشتری و نارضایتی او را در پی دارد.

اپیلاسیون

نداشتن مهارت در این رشته آرایشگری موجب کبودی، زخم و خراش پوست مشتری می‌گردد.

ناخن

اگر آرایشگر در این زمینه تخصص لازم را نداشته باشد، ممکن است دست مشتری را دچار جراحت کند‌. همچنین انجام نادرست عملیات ناخن موجب ایجاد عفونت و قارچ ناخن و نارضایتی مشتریان می‌گردد.

اتو مو، شینیون

یک آرایشگر ماهر هیچگاه موهای مشتری خود را به هنگام اتو کردن نمی‌سوزاند، سنجاق‌های مربوط به شینیون مو را به درستی وارد می‌کند که موجب زخم شدن پوست سر نشوند.‌

نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش نمودیم تا انواع خطرات و سختی‌های رشته‌های آرایشگری را بیان کنیم، اگر کارآموزان و آرایشگران در لاین‌های آرایشگری مورد علاقه‌اشان مهارت و تخصص لازم را بدست آورند، با هیچ گونه مشکل و سختی مواجه نمی‌شوند. رسیدن به این حد از توانایی و تخصص نیاز به آموزشگاه عالی دارد، آموزشگاه آرایشگری نارتا بیوتی یکی از بهترین مراکزی است که توانسته آرایشگران ماهر و زبردست تربیت کند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه : کم هزینه ترین رشته آرایشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید